A Fekete Péntek egy amerikai ünnep a hálaadást (Thanksgiving, amikor az őszi betakarítások után hálát adnak az amerikaiak a természetnek a termésért) követő péntek. Néhány évtizede hagyománnyá vált, hogy ekkor kezdődik meg a karácsonyi bevásárlási szezon, ezért a kereskedők elképesztő akciókkal csábítják a vásárlókat a boltjukba.
A BF egy mozgóünnep: minden évben november 23-29 közé esik, de ennél furább, hogy az utóbbi időben annyira komoly (bevásárló)ünneppé nőtte ki magát, hogy az amerikaiak majdnem 1%-a szabadnapot vesz ki azért, hogy vásárolhasson, és a lehető leghamarabb hozzájusson a szuper leárazott termékekhez. Amiből rendszerint csak néhány darab van.
Semmi nem tűnik egyszerűbbnek, mint a fekete péntek, hiszen elvileg a marketinges kigondol egy szuperakciót, te pedig ezt alig várod, mert vásárolni szeretnél. Úgy tűnik ez a világ legjobb és legegyszerűbb üzlete, ahol mindenki boldog. A marketinges azért, mert sokan vásároltak, te meg azért, mert olcsón vásároltál.
Ám van egy kis gond. Ez az a nap, amikor az összes marketinges el akar adni, és mind neked, ezért egymásra kell ígérniük. Úgy, hogy a kereskedő se menjen tönkre (ugye azt azért te is belátod, hogy a kereskedőnek nem jó üzlet eladni egy tegnap még 259 000 forintos tévét fekete pénteken 99 990 forintért, hiszen drágábban vette), az értékesítő is hozza a számokat, és te se legyél csalódott. Ez nehéz. Black Friday: amikor megőrül a világ
Szándékosan írjuk hol angolul, hol magyarul a kifejezést, mert ezzel is érzékeltetni akarjuk, hogy teljesen máshogy működik Amerikában, mint itthon. Amerikában a Black Friday akciói valóban hatalmasak. A cégek úgy gondolkodnak, hogy ha már BF, akkor valóban kapsz 50-70-90%-os kedvezményt néhány árumból, amiből csak néhány darab lesz ennyire kedvezményes: legyél gyors.
Az amerikai modell tehát az, hogy valóban odaadom neked a 259 000 forintos tévémet 99 990-ért, de csak az első 10 vásárlónak, azaz ennyi tévén vagyok hajlandó bukni pénzt. A többi termékre is kapsz kedvezményt, és a hajcsavarótól kezdve az Xbox-on át a napernyőn keresztül a LED izzóig minden olcsóbb, igaz, azon már én is keresek. Nem trükközök: van, amin veszteni fogok, de általánosságban, a BF hatalmas nyereség lesz nekem, és te is olcsóbban vásárolhattál. Itthon, máshogy megy.
Magyarországon rengeteg (jogos, vagy túlzó) kritikája van a fekete pénteknek: szinte még el sem kezdődik, máris elégedetlen ügyfeleket termel, akik egyszerűen nem értik meg, hogy miért nincs 5000 darab ingyentévé, miért csak 10 van. Azt sem értik, hogyan lehetett valaki gyorsabb mint ők: bele sem gondolnak abba, hogy azt a terméket, amit ők reggel 7 kor akartak megvenni, még 3000-en akarták, és csak 50 darab volt, az akció pedig éjfélkor kezdődött.
Ez egyébként azért van, mert a magyar vásárló sokkal árérzékenyebb, mint az amerikai, hiszen amíg a magyar vásárlónak 150 000 forintból kell megvásárolnia a 15 000 forintos porszívót (és nagyon nem mindegy, hogy 10 vagy 25% kedvezményt kap) addig az amerikai 50 (vagy éppen most kedvezményesen 40) dollárért veszi ugyanazt a porszívót, csak 4000-et keres.
A fekete péntek után minden évben számtalan fotó kering a neten: a laptopról, ami a FP előtt 149 000 volt, a FP alatt 159 000 csak fölé volt írva, hogy 229 000-ről akciós. A mikróról, ami valahol 50%-os kedvezménnyel 14 990, máshol kedvezmény nélkül ennyi. A túl hamar elfogyó ingyentévéről, az 5 perccel később már „készlethiány” kiírásról, és az összeesküvés elméletek odáig jutnak néha, hogy van, aki szerint azért dől össze egy egy webshop oldala, hogy ne kelljen teljesíteni az ígéreteket. Pedig lehetne ezt másként is.
Úgy kellene tekinteni a Black Fiday-ra (Fekete péntekre), mint szuper akciós napokra, amikor meg tudod venni azt, amit szeretnél, kicsit olcsóbban. Nem kell sietned sem, mert a legtöbb BF napokig tart, sok cég BF hétvégével készül, ráadásul ha lemaradsz valamiről, semmi gond. Alig 1 hónap múlva karácsony (ne akkor vásárolj), ami után 2-3 nappal hatalmas leárazások kezdődnek, hiszen a sok felhalmozott árut valahogy el kell adni. Csak azt még nem hívják Black Xmas-nek.
Mi általában nem tartunk BF-et, de ha fordításra van szükséged, szívesen megoldjuk. Kattints ide és kérd az ingyenes próbafordításunkat! Győződj meg róla, hogy tényleg azt tudjuk nyújtani, amit ígérünk!
Árajánlatot adunk 2 órán belül!Nonstop fordítás szolgáltatásunkkal most akár e-mail váltás nélkül, azonnal konkrét díjszabást kaphat fordítási projektjére. Az online űrlap 2 perc alatt kitölthető, a fordítandó dokumentumok feltöltésével pedig kiszámoljuk a fordítás pontos árát, mennyiségi és ismétlődési kedvezményekkel együtt! A megrendelést akár azonnal véglegesítheti, vagy elküldheti a kapott árat e-mail címére.
Tekintse meg online fordítási díjkalkulátorunkat!
Bár nekünk magyaroknak van okunk nem szeretni, ettől függetlenül az orosz nyelv rendkívüli gazdagsága és különlegessége az egész világot lenyűgözi. Tele van olyan szavakkal, amelyek pontosan tükrözik az orosz kultúra, gondolkodásmód és mindennapi élet egyedi aspektusait. Ebben a cikkben bemutatjuk az orosz nyelv legkülönlegesebb szavait, köztük olyan érdekeseket, melyeket semelyik másik nyelvben nem találunk meg.
Álomlehetőségnek tűnik a home office: nincs ingázás, kényelmes otthoni környezetben lehet dolgozni, szinte a végtelen rugalmasság hullik az ölünkbe. A valóság azonban kevésbé idilli, a home office kínzó kihívásai - különösen egy olyan precíz és koncentrációt igénylő szakmában, mint a fordítás - könnyen okozhatnak mentális kimerültséget. Íme, hogyan lehet elkerülni a home office árnyoldalait, hogyan lesz az otthoni munka izgalmas és élvezetes.
Az ingyenes próbafordítás lehetősége mellett most további 6% kedvezményt biztosítunk megrendelésére!